TERMENI SI CONDITII


Definitii

Money Seeds S.R.L, desemnata aici sub denumirea Cobi, este o societate comerciala organizata in baza legii romane, cu sediul social in orasul Voluntari, Str. Drumul Bisericii, Nr. 50, judetul Ilfov, avand codul de inregistrare fiscala RO46989114, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului cu numarul de ordine J23/6980/2022.

Money Seeds S.R.L este administratorul domeniului www.cobi.ro si a subdomeniilor acestuia, denumit in continuare Site. In cuprinsul prezentului document, urmatorii termeni folositi cu majuscula vor avea intelesurile mentionate mai jos, daca din context nu rezulta altfel.

Continut:

  • toate informatiile din Site care pot fi vizualizate sau accesate prin utilizarea unui echipament electronic; si/sau
  • cuprinsul oricarui mesaj trimis Clientilor, Utilizatorilor sau Vizitatorilor de catre un angajat sau un tert imputernicit Cobi, prin mijloace electronice si/sau prin orice alt mijloc de comunicare disponibil; si/sau
  • orice informatie comunicata prin orice mijloc de catre un angajat sau un tert imputernicit Cobi Clientilor, Utilizatorilor sau Vizitatorilor; si/sau
  • informatii legate de Produsele, Serviciile si/sau tarifele practicate de catre Cobi intr-o anumita perioada; si/sau
  • informatii legate de Produsele, Serviciile si/sau tarifele practicate de catre un tert cu care Cobi are incheiate contracte de parteneriat, intr-o anumita perioada; si/sau
  • date referitoare la Cobi, sau alte date privilegiate ale acestei societati.

Produse si Servicii: orice bun si/sau prestatie care urmeaza a fi furnizate de Cobi Clientului ca urmare a incheierii Contractului.

Vizitator: orice persoana fizica ce are sau obtine acces la Continut, prin orice mijloc de comunicare pus la dispozitie de Cobi, in baza prezentilor Termeni si conditii sau a oricarui alt acord de utilizare existent intre Cobi si aceasta persoana.

Utilizator: orice persoana fizica in varsta de minimum 16 ani impliniti sau o persoana juridica, ce are sau obtine acces la Continut, prin orice mijloc de comunicare pus la dispozitie de Cobi, in baza prezentilor Termeni si conditii sau a oricarui alt acord de utilizare existent intre Cobi si aceasta persoana si care si-a creat si utilizeaza un Cont pe Site.

Client: orice persoana fizica in varsta de minimum 16 ani impliniti sau o persoana juridica, detinatoare a unui Cont in Site si care a efectuat cel putin o Comanda in baza prezentilor Termeni si conditii.

Cont: sectiune din Site accesibila pe baza de inregistrare cu adresa e-mail si parola sau prin conectare folosind un cont Facebook ori Google, care permite Utilizatorului sa transmita o Comanda sau sa acceseze alte Servicii. In cazul Clientilor cu cel putin o Comanda la activ, Contul contine informatii despre istoricul interactiunii cu Site-ul (Comenzi, facturi fiscale, Review-uri etc.).

Comanda: un document electronic, generat ca urmare a accesarii Site-ului de catre un Client sau Utilizator, prin care Clientul sau Utilizatorul transmite Cobi intentia de a achizitiona Produse si Servicii de pe Site.

Contract: o Comanda confirmata de Cobi, prin care Cobi este de acord sa livreze Clientului anumite Produse si Servicii, iar Clientul este de acord sa efectueze plata acestora.

Tranzactie: incasarea sau remiterea spre incasare a sumei rezultate din vanzarea unui Produs si/sau Serviciu, prin modalitatile de plata puse de Cobi la dispozitia Clientilor si Utilizatorilor.

Newsletter: mijlocul de informare periodica, exclusiv in format electronic, asupra Produselor si Serviciilor si/sau promotiilor desfasurate de Cobi intr-o anumita perioada de timp.

Mesaj Tranzactional: mijloc de informare punctuala transmis prin mijloace electronice Clientului ce poate contine informatii despre crearea Contului pe Site, resetarea parolei Contului, informatii despre Comanda sau Precomanda, chestionar de satisfactie in urma unei cumparaturi, solicitare de scriere a unui Review, alerte de pret etc.

Utilizare Abuziva: utilizarea Site-ului intr-un mod contrar practicii in domeniu, a reglementarilor si a legislatiei in vigoare, sau in oricare alt mod ce poate prejudicia Cobi.

Review: o evaluare realizata de un detinator al unui Produs sau un beneficiar al unui Serviciu, efectuata pe baza experientei personale de utilizare si a analizarii conformitatii Produsului sau Serviciului cu specificatiile mentionate de producatorul sau furnizorul acestuia.

Politica de vanzare online

Cobi depune eforturi constante pentru a oferi informatii exacte in paginile Produselor si/sau Serviciilor prezentate pe Site. Pot exista insa situatii cand aceste informatii contin inadvertente: erori umane de operare, fotografii cu caracter informativ ce pot prezenta specificatii sau accesorii care nu sunt incluse in configuratii standard, specificatii ce au fost modificate fara notificare de producatori etc. Orice Produs si/sau Serviciu prezentat pe Site este disponibil pentru achizitionare doar in limita stocului existent. Efectuarea unei Comenzi pe Site este permisa numai Clientilor sau Utilizatorilor, detinatori ai unui Cont activ. Pentru motive justificate, Cobi isi rezerva dreptul de a restrictiona accesul Clientului sau Utilizatorului la Site prin declararea Contului ca inactiv, prin dezactivarea selectiva a anumitor facilitati ale Contului si/sau prin refuzarea accesului la anumite modalitati de plata, in cazul in care considera ca in baza conduitei sau a activitatii Clientului sau Utilizatorului pe Site, actiunile acestuia prejudiciaza sau ar putea prejudicia Cobi. Pentru motive justificate, Cobi isi rezerva dreptul de a reduce cantitatea de Produse si/sau de Servicii din Comanda. Intr-o astfel de situatie, Clientul va fi notificat prin mijloacele de comunicare aflate la dispozitia Cobi, iar suma achitata suplimentar ii va fi restituita. Contractul se considera incheiat intre Cobi si Client in momentul receptionarii de Client a Mesajului Tranzactional de confirmare a Comenzii. Documentul privind Comanda sta la baza Contractului incheiat cu Clientul. Acest document este salvat in format electronic si este permanent accesibil Clientului direct din Cont. Prezentii Termeni si conditii pot fi oricand actualizati. Clientii si Utilizatorii vor fi informati despre actualizare la prima conectare in Cont.


Comanda

Clientul sau Utilizatorul poate efectua Comenzi pe Site, prin adaugarea Produselor si/sau Serviciilor dorite in cosul de cumparaturi. Comanda va fi finalizata prin efectuarea platii prin una dintre modalitatile indicate pe Site. O data adaugat in cosul de cumparaturi, un Produs si/sau un Serviciu va fi disponibil pentru achizitie atata timp cat acesta va exista in stoc. Simpla adaugare a unui Produs si/sau Serviciu in cosul de cumparaturi, in lipsa finalizarii Comenzii, nu atrage dupa sine inregistrarea Comenzii si implicit nici indisponibilizarea Produsului si/sau Serviciului din stocurile existente in depozitele Cobi. Comenzile pot fi efectuate doar de Clientii sau Utilizatorii care au un Cont activ pe Site. Un Cont este activ in conformitate cu politica Cobi privind Prelucrarea datelor personale si a prevederilor din prezentii Termeni si conditii. Prin finalizarea Comenzii, Clientul confirma ca toate datele necesare procesului de cumparare online sunt corecte, complete si reale la data plasarii Comenzii. Aceste date sunt in permanenta accesibile Clientului prin intermediul Contului, putand fi in orice moment actualizate sau corectate. In cazul in care, in ciuda tuturor diligentelor depuse, Clientul constata ca Cobi are la dispozitie date eronate pentru onorarea unei Comenzi finalizate, Clientul va putea contacta Cobi la adresa de e-mail cobi@cobi.ro pentru corectarea respectivelor date. De asemenea, Clientul are posibilitatea sa solicite anularea unei Comenzi finalizate, prin utilizarea formularului disponibil in sectiunea Contact din Site. Prin finalizarea Comenzii, Clientul intelege ca poate fi contactat de Cobi prin orice mijloc de comunicare disponibil, folosind oricare din datele de contact puse la dispozitie de Client, oricand acest lucru este necesar in legatura cu respectiva Comanda. Cobi poate anula Comanda efectuata de Client, in urma unei notificari prealabile adresate Clientului, fara nicio obligatie ulterioara a vreunei parti fata de cealalta, sau fara ca vreo parte sa poata sa pretinda celeilalte daune-interese in urmatoarele cazuri:
• neacceptarea tranzactiei de catre banca emitenta a cardului Clientului, in cazul platii online;
• invalidarea tranzactiei de catre procesatorul de plati utilizat de Cobi, in cazul platii online;
• datele furnizate pe Site de Client sunt incomplete si/sau incorecte, iar Clientul nu a corectat aceste date in Cont sau nu a contactat Cobi in vederea corectarii lor, situatie in care Cobi se afla in imposibilitatea de a expedia si/sau furniza Produsele si/sau Serviciile din Comanda.
Factura se va emite pe baza datelor furnizate de Client in procesul de creare a Contului si de plasare a Comenzii. Cobi nu isi poate asuma responsabilitatea pentru furnizarea de Client sau Utilizator a unor date incorecte, incomplete si/sau nereale. Informatiile despre situatia Comenzii, confirmare, factura, expediere, solicitare retur, chestionar de satisfactie in urma unei cumparaturi, Review-uri, se vor receptiona de Client prin intermediul Mesajelor Tranzactionale.


Pretul produselor si serviciilor

Toate preturile aferente Produselor si/sau Serviciilor prezentate pe Site sunt exprimate in lei (RON) si includ taxa pe valoarea adaugata (TVA). Preturile nu includ taxa de livrare si nici eventualul tarif suplimentar de procesare a platii la livrare.Taxa de livrare si eventualul tarif suplimentar de procesare a platii la livrare sunt afisate in cosul de cumparaturi de pe Site. Cobi poate modifica in orice moment, fara nicio notificare prealabila, pretul oricarui Produs sau Serviciu prezentat pe Site. In situatiile in care, urmare a unor disfunctionalitati ale Site-ului sau a unor erori umane, pretul afisat pe Site nu este cel real, pot deveni incidente prevederile art. 1665 alin. 2 din Noul Cod Civil (Legea nr. 287/2009) referitoare la pretul derizoriu si ca atare nu poate fi incheiat un Contract valid intre Cobi si Client, iar Produsele si/sau Serviciile afectate nu vor fi livrate si/sau furnizate. Cobi va informa cu promptitudine Clientul asupra pretului corect in eventualitatea aparitiei unor asemenea situatii.


Livrarea

Comenzile plasate pe Site vor fi livrate prin curier, la usa sau la poarta casei Clientului, prin reteaua de lockere sau de la depozitul propriu. Tariful si termenul estimat de livrare sunt prezentate in cosul de cumparaturi din Site. In cazul cand Clientul opteaza pentru plata Comenzii la livrare, operatiunea de procesare a platii va fi tarifata suplimentar, iar aceasta informatie va fi de asemenea prezentata in cosul de cumparaturi. Termenul uzual de livrare este de 2-4 zile lucratoare, socotit de la data confirmarii comenzii. In perioada sarbatorilor de iarna, a campaniei de Black Friday sau in situa?ii cu caracter extraordinar (precipita?ii abundente, cai de acces impracticabile, temperaturi extreme etc.), Cobi isi rezerva dreptul de a prelungi termenul uzual de livrare. Termenul maxim de livrare nu va depasi 15 zile calendaristice de la data confirmarii comenzii. Cobi va asigura ambalarea corespunzatoare a Produselor si va asigura transmiterea documentelor insotitoare aferente acestora. In situatia in care Contractul nu poate fi onorat din cauza ca produsul a devenit indisponibil intre momentul plasarii Comenzii de catre Client si procesarea acesteia de catre Cobi, Cobi va informa cu promptitudine Clientul despre aceasta imprejurare. Cu acordul prealabil si expres al Clientului, Cobi va putea livra un Produs similar, avand acelasi pret si/sau caracteristici tehnice.


Plata

Pretul, modalitatea de plata si termenul de plata sunt specificate in notificarea de preluare a Comenzii trimisa de Cobi Clientului. Clientul se obliga sa furnizeze in acest scop toate informatiile necesare emiterii facturii, in conformitate cu legislatia financiar-contabila in vigoare. Clientul are obligatia de a-si actualiza ori de cate ori este necesar informatiile din Contul sau. In cazul cand Clientul opteaza pentru plata Comenzii la livrare, operatiunea de procesare a platii va fi tarifata suplimentar. Aceasta informatie va fi prezentata Clientului in cosul de cumparaturi, la selectarea optiunii respective. Daca un Produs si/sau Serviciu care a fost comandat de Client nu poate fi livrat de Cobi, acest fapt va fi adus cu promptitudine la cunostinta Clientului. In situatia in care Clientul a platit Produsul si/sau Serviciul respectiv, Cobi va returna in contul Clientului contravaloarea Produsului si/sau Serviciului in termen de maximum 7 (sapte) zile. Termenul se calculeaza fie de la data cand Cobi a luat la cunostinta despre imposibilitatea de livrare, fie de la data cand Clientul si-a exprimat in mod expres si neechivoc dorinta de anulare a Comenzii ca urmare a intervenirii acestei situatii. In cazul platilor online, Cobi nu isi poate asuma responsabilitatea pentru niciun alt cost suplimentar suportat de Client, cum ar fi de exemplu comisioanele de conversie valutara aplicate de banca emitenta a cardului, in cazul in care moneda respectivului card este diferita de leu (RON). Clientul va fi in exclusivitate responsabil pentru suportarea costurilor unor asemenea operatiuni.


Transferul de proprietate

Cu exceptia cazurilor cand Cobi si Clientul s-au inteles altfel, proprietatea asupra Produselor va fi transferata la livrare, dupa efectuarea platii de Client, in locatia indicata in Comanda. In acest context, prin livrare se intelege semnarea de primire a documentului de transport furnizat de curier, in cazul livrarilor prin curier, la usa sau la poarta casei Clientului.


Returul produselor

Potrivit legislatiei in vigoare privind comertul electronic, Clientul isi poate exercita dreptul de retragere din Contract in termen de 14 (paisprezece) zile calendaristice de la livrarea Produselor sau de la incheierea contractelor in cazul Serviciilor. Extras din OUG nr 34/2014, Dreptul la retragere in 14 zile pentru comert la distanta Cumparatorul are dreptul sa se retraga din Contract, respectiv sa returneze un Bun sau sa renunte la un Serviciu, in termen de 14 zile calendaristice, fara invocarea niciunui motiv si fara a suporta alte costuri decat cele de livrare. Astfel, potrivit OUG nr. 34/2014, perioada de returnare a unui Bun sau renuntare la un Serviciu expira in termen de 14 zile de la:
* ziua in care Cumparatorul intra in posesia fizica a ultimului Bun – in cazul in care Cumparatorul comanda printr-o singura comanda produse multiple care vor fi livrate separat;
* ziua in care Cumparatorul intra in posesia fizica a ultimului Bun sau a ultimei piese – in cazul livrarii unui produs care consta din mai multe loturi sau piese.


Contul Cobi

Prin crearea unui Cont, orice Utilizator este de acord cu prezentii Termeni si conditii. In cazul Clientilor cu cel putin o Comanda finalizata, Contul contine informatii despre istoricul interactiunii cu Site-ul (Comenzi, facturi fiscale, Review-uri etc.) si ofera diverse facilitati (formular retur, introducere adrese alternative de livrare etc.). Utilizatorii care nu au plasat inca o Comanda pot beneficia in mod gratuit de serviciile Contului, cum ar fi cele de wishlist (lista produse favorite), alerta de pret sau alte informari punctuale despre comenzi nefinalizate ori reduceri specifice la produsele favorite.


Securitatea datelor si a contului

Cobi foloseste masuri de securitate impotriva pierderii, alterarii sau folosirii gresite a informatiilor aflate sub controlul sau (cum ar fi de exemplu securizarea traficului prin HTTPS la orice interactiune cu Site-ul) si depune toate diligentele in acest sens. Cu toate acestea, Cobi nu isi poate asuma responsabilitatea pentru pierderile de informatii cauzate de browser-ele sau problemele de securitate ale conexiunii de Internet ale Clientilor si Utilizatorilor. Accesul la Cont este permis numai Clientilor si Utilizatorilor, accesul fiind protejat de o combinatie dintr-o adresa de e-mail si o parola. Cobi nu va cere niciodata parola conturilor Clientilor sau Utilizatorilor prin mesaje e-mail sau prin telefon. Clientii si Utilizatorii sunt sfatuiti sa nu dezvaluie parola de acces la Cont persoanelor care solicita acest lucru. Clientii si Utilizatorii isi pot crea sau se pot conecta la Cont si prin intermediul unor parteneri terti, Facebook si Google. In cazul folosirii acestei facilitati, Clientii si Utilizatorii inteleg ca anumite date cu caracter personal privind crearea, accesul sau modul de utilizare a Contului vor putea fi colectate direct de catre acesti terti, iar Cobi nu are niciun control sau influenta asupra respectivului proces. Cobi pune la dispozitia Clientilor si Utilizatorilor informatiile privind propria politica de colectare a datelor personale, accesibila in sectiunea Prelucrare date personale din Site. Politicile Facebook si Google privind prelucrarea datelor personale pot fi consultate de Clientii si Utilizatorii interesati la facebook.com/about/privacy si respectiv policies.google.com/privacy.


Newsletter-ul

Orice Vizitator al Site-ului se poate abona la Newsletter-ele Cobi. De asemenea, Utilizatorul are posibilitatea sa se aboneze la Newsletter-ele Cobi in momentul crearii unui Cont pe Site. Clientul, Utilizatorul sau Vizitatorul abonat la Newsletter poate renunta oricand la primirea acestuia printr-un clic pe linkul de dezabonare prezent in toate Newsletter-ele Cobi. De asemenea, folosim anumite date cu privire la comportamentul tau de cumparator (de exemplu, produsele cumparate sau vizualizate ori cele adaugate in wishlist) pentru a-ti crea un profil, in scopul personalizarii newsletter-ului la care te-ai abonat, conform sectiunii de Prelucrarea datelor personale. Renuntarea Clientului, Utilizatorului sau Vizitatorului la primirea Newsletter-elor nu implica si renuntarea la acceptul dat pentru prezentii Termeni si conditii.


Alte mesaje tranzactionale sau comercialel

Prin crearea unui Cont sau plasarea unui Comenzi, Clientul sau Utilizatorul intelege ca va primi mesaje tranzactionale, inclusiv informari cu privire la Comenzi nefinalizate, prin orice mijloace de comunicare aflate la dispozitia Cobi, folosind datele de contact oferite de Client sau Utilizator. In cazul Clientilor, Cobi isi rezerva dreptul de le trimite informari comerciale prin mijloace electronice cu privire la produse sau servicii similare celor cumparate, in conformitate cu prevederile art. 12 alin. 2 din Legea nr. 506/2004.