NORTH AMERICAN P-51D MUSTANG 2023 EDITION

Brand
COBI-5846

165.23 RON214.8 RON

ESTIMAT LIVRARE LOCKER

joi, 7 decembrie

15.00 RON

ESTIMAT LIVRARE CURIER

vineri, 8 decembrie

20.00 RON

North American P-51 Mustang a fost un avion de vânătoare monoloc, cu rază lungă de acțiune, care a intrat în serviciul forțelor aeriene aliate în a doua jumătate a celui de-al Doilea Război Mondial. Avionul P-51 Mustang a fost recunoscut ca unul dintre cele mai performante avioane de vânătoare.

Avionul P-51 Mustang zbura în misiunile de război ca escortă pentru bombardiere în raidurile asupra Germaniei naziste, ajutând la asigurarea superiorității aeriene aliate. De asemenea, a participat la luptele împotriva Japoniei în Războiul din Pacific. A intrat în acțiune și în Războiul din Coreea ca principal avion de vânătoare al Națiunilor Unite, dar a fost ulterior înlocuit de avioanele cu reacție, fiind folosit doar în rolul de avion de atac la sol. Cu toate acestea, a rămas în serviciul câtorva forțe aeriene pînă în anii 1980.

La puțin timp după începerea celui de-al Doilea Război Mondial, oficialii de la Royal Air Force au prospectat industria aeronautică a Statelor Unite pentru a remedia lipsa acută de avioane de vânătoare cu care se confruntau în timpul Bătăliei Angliei. Singurul avion american de vânătoare care ar fi corespuns cerințelor lor era P-40, dar realizatorul acestuia (Curtiss-Wright Corporation) avea o producție limitată. A fost contactată compania North American Aviation, de la care britanicii mai cumpăraseră avioane de antrenament North American T-6 Texan, pentru a produce P-40 sub licența Curtiss-Wright Corporation. Președintele de atunci al companiei, James Howard „Dutch” Kindelberger, a afirmat că ei sunt capabili să producă un avion de vânătoare echipat cu același motor ca P-40, dar cu performanțe superioare acestuia. Partea britanică a acceptat (la 10 aprilie 1940), dar cu condiția ca prototipul să fie gata în termen de patru luni.

În realitate, biroul de proiectare al companiei North American Aviation, condus de Edgar Schmued, lucra încă din vara anului 1939 la un proiect de avion de vânătoare, o mare parte din munca de concepție fiind deja finalizată în martie 1940. Contractul dintre RAF și North American Aviation a fost semnat la 23 mai 1940, pentru 320 aparate (denumite NA-73X), cu condiția reușitei zborurilor de încercare.

 

P-51 Mustang a intrat în dotarea Forțelor Aeriene ale SUA mult mai târziu. După intrarea Statelor Unite în război (7 decembrie 1941), USAAF și-a deplasat primele unități în Regatul Unit și au executat mai multe raiduri de bombardamente strategice, începând de la jumătatea anului 1942. Operațiunile aeriene erau gândite să elimine obiective economice importante germane. Misiunile aeriene împotriva orașelor Schweinfurt și Regensburg s-au dovedit însă catastrofale pentru Armata a 8-a a aerului a USAAF. Total lipsite de avioane de escortă, bombardierele americane B-17 au fost atacate de avioanele de vânătoare germane, care le-a provocat atacatorilor pierderi uriașe. Americanii și-au oprit operațiunile aeriene până când a fost găsit un avion de vânătoare cu rază lungă de acțiune. Acesta s-a dovedit a fi „P-51 Mustang”, care era capabil să zboare din Anglia până deasupra Berlinului și înapoi. Cu un motor puternic, dar sigur, prevăzut cu un spațiu intern suficient pentru o încărcătură mare de combustibil (la nevoie puteau fi montate și rezervoare de combustibil externe), P-51 Mustang s-a dovedit a fi avionul de vânătoare cel mai indicat pentru escortarea formațiilor de bombardiere pe tot parcursul până în Germania și înapoi.

O etapă importantă a dezvoltării proiectului P-51 Mustang a constituit-o înlocuirea motorului original (Allison) cu motorul Rolls-Royce Merlin 65. Uzinele Packard din Detroit au cumpărat licența acestui motor de la compania britanică Rolls-Royce, începând să-l fabrice în serie pentru a fi montat pe avionele P-51 Mustang produse de compania North American Aviation. Noul motor, Packard V-1650-7, versiunea construită sub licență a motorului Rolls-Royce Merlin 65, era un motor cu piston supraalimentat, având 12 cilindri (V12), cu răcire cu lichid, ce dezvolta 1490 CP (1111 kW) la o turație de 3000 rpm.

 

Caracteristici

  • Echipaj: 1
  • Lungime: 9,83 m
  • Anvergură: 11,28 m
  • Înălțime: 4,17 m
  • Greutate proprie: 3465 kg
  • Greutate cu încărcătură maximă: 5490 kg
  • Putere motor: (Packard V-1650-7) 1490 CP (1111 kW) la 3000 rpm

Performanțe

  • Viteză maximă: 703 km/h la altitudinea 7620 m
  • Viteză de croazieră: 580 km/h
  • Rază de acțiune: 2755 km (cu rezervoare suplimentare)
  • Altitudine maximă: 12770 m
  • Viteză ascensională: 16,3 m/s
  • Raport putere/masă: 300 W/kg

Armament

  • 6 mitraliere de 0.50 in (12,7 mm) Browning MG53-2
  • până la 900 kg de bombe
  • 10 rachete de 5 in (127 mm)

Tracțiune

Modelul P-51D Mustang era propulsat de motorul Packard V-1650-7, o versiune construită sub licență a motorului Rolls-Royce Merlin 61. Acesta era un motor cu piston cu 12 cilindri (V12) supraalimentat, cu răcire cu lichid, ce dezvolta 1490 CP (1111 kW) la o turație de 3000 rpm. Ulterior, la modelele P-51B și P51C, s-a instalat un dispozitiv de admisie rectangular cu filtru, dispus de fiecare parte a intrării la carburator, sub elice. Gazele arse erau evacuate prin tuburi scurte individuale, care ieșeau la exterior printr-o fantă îngustă.

 

    CARACTERISTICI GENERALE

  • 7

  • 350

  • 1

  • 2

  • COBI

  • DIMENSIUNI

  • 31 cm

  • 35 cm

  • 13 cm

  • 34.4 cm x 5.5 cm x 24 cm

  • 1:32

5

RATING MEDIU

0

PENTRU A SCRIE UN REVIEW TREBUIE SA FII LOGAT / INREGISTRAT

LOGIN INREGISTRARE